"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berperang pada jalanNYA dalam barisan yang teratur seolah-olah mereka itu seperti suatu bangunan yang tersusun rapi"

(Surah As Saff:4)

ikHwAn akHaWat

Sunday 3 July 2011

IMAM SePaNjAng HaYatku . . . . . ?



HAMBAMU (LAGU TEMA IMAM MUDA II) by Akhil Hayy and Mawi
(a very inspiring song!!!)

Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati

Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh
Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah
HambaMu Allah

Sekiranya takdir menguji
Cekalkanlah hasrat di hati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus asa

Imam Mude.... What do u think with all that sort of program??..aku rase bersmangat sgt bile denga adanya program2 camni~  ALLAH....tegak betul bulu rome bila sebaik saje lagu ni dimainkan. 


IM Mohd Hassan Adli bin Yahaya telah dinobatkan sebagai Juara Imam Muda 2 sekaligus membawa pulang hadiah berupa hadiah tajaan biasiswa penuh pengajian di Universiti Antarabangsa Al-Madinah, kereta Proton Exora, pakej haji dan umrah serta wang tunai RM55 ribu. Dia juga menerima sebuah iPad, telefon bimbit, voucer Perabot Jati bernilai RM15 ribu, komputer riba Macbook, pakej percutian ke Vietnam, kamera digital dan trofi.


haa...siapa kata dalam program2 dunia saja yang buat kita dapat tajaan2?

siapa kata  dalam berjuang untuk akhirat kita x dpt khazanah dunia?

Allah......

If nak dibandingkan dengan program2 yang mmg x mendatangkan input TAPI ada outputnye. yelaa...mane tak jadi output, bile nak kene voting kan. Natijahnya, habis la duit dengan 'menyumbang' credit ke arah 'itu' . 

Aku sangat tertarik dengan program Imam Muda ni. Lebih mudah untuk bergerak dalam medan da'wah. Aku sgt kagum dengan Imam Muda Hassan. Berdoa pada DIA smoga dapat 'imam sepanjang hayatku'  sepertinya. & untuk itu, aku juga harus merper'solehah'kan diriku dahulu...  =)

اللهم حبب إلينا الإيمان وزينه في قلوبنا وكره إلينا الكفر والفسوق والعصيان...
 اللهم إنا نسألك حبك وحب من يحبك وحب عمل يقربنا إلى حبك....
Ya Allah, cintakanlah kami kepada keimanan, dan hiasilah ia di dalam hati kami, dan bencikanlah kami kepada kekufuran, kefasikan, dan kemaksiatan… Ya Allah, sesungguhnya kami mendambakan cinta-Mu, dan cinta orang yang mencintai-Mu, dan cinta terhadap amalan yang dapat mendekatkan kami kepada cinta-Mu…
AAMIN..




No comments:

Post a Comment